2014. július 4., péntek

A tizennyolcadikról szólva...

A Könyvesben a tanév évek óta biciklis tábortól biciklis táborig tart. Tegnap véget ért a tizennyolcadik év, ma elkezdődik a tizenkilencedik.
Idén több mint 100 diákkal a Balatonnál táboroztunk. Fonyódon volt a szállás, ahonnan a túrák minden reggel három irányba (különböző hosszúságú távokon) indultak el.
Ebben az évben is gyönyörű vidékeken tekertek a diákok az őket kísérő tanárokkal és öregdiákokkal. Jártunk Szárszón, a József Attila emlékházban, Niklán a Berzsenyi-házban, Balatonmagyaród mellett a bivalyrezervátumban, a Kányavári-szigeten, Balatonbogláron a gömbkilátóban, megnéztük a somogyvámosi pusztatemplomot és a somogyvári apátság romjait, elkerekeztünk a salföldi pálos kolostorhoz, a szentbékkállai kőtengerhez, Fenékpusztára a római romokhoz és végigkerekeztünk a Balaton-felvidék legszebb részein. Mindeközben persze azért jutott idő egy kis strandolásra is.

Az idei tábor legnagyobb túrája, a csúcstúra a Balaton-kerülés volt. A 210 km-es kört tizenkét-tizennégy óra alatt több mint negyvenen teljesítették, köztük négy Könyves-tanár is. A tábor hivatalos programjában ez olvasható erről a napról:
"Nemcsak ebben, de az eddigi 17 biciklis táborban is ez a csúcstúra. 12 és 14 órás kerülés lesz. Se a strand, se a bámészkodás nem fér bele. Itt aztán menni kell reggeltől estig. Igazi erőpróba lesz ez a nagymenőknek. Aki viszont megcsinálja, az mindig büszke lehet rá, hogy egy nap alatt megkerülte a Balatont!"
A fentiekhez nem kell hozzá tenni semmit, legfeljebb annyit: pontosan így történt. Szívből gratulálunk minden Balaton-kerülő táborozónak, fantasztikus teljesítmény volt!

Ezúton szeretnénk mindenkinek köszönetet mondani, aki segített nekünk a tábor megszervezésében és lebonyolításában, illetve a Könyves-diákoknak, akik sok szempontból felejthetetlenné tették az idei biciklis tábort is!
Mindenkinek jó nyaralást, pihenést kívánunk!
(Kezdhetitek a várakozást, már csak kb. 356-ot kell aludni a következő táborig!)

A táborban készült fotók közül itt látható néhány.
(Amint begyűjtjük a többit, azokat is megmutatjuk mindenkinek.)