2018. július 25., szerda

Búcsú a "tizenkettedik"-től

Életének 96. évében meghalt
Szepesi György
a magyar rádiózás legendás alakja,
akinek hangja elválaszthatatlanul forrt össze a magyar foci legszebb korszakával, 
az Aranycsapattal.

Szepesi György Angyalföldön született, és a Könyves diákja volt.
1945-től dolgozott a Magyar Rádiónál, 
1948-tól 2012-ig minden olimpián,
1954 és 2010 között minden labdarúgó világbajnokságon ott volt és közvetített.
(Részletes életrajzát itt olvashatod.)


Az Aranycsapat 12. játékosaként emlegették. 

95. születésnapján erről így beszélt ő maga:
„Hatalmas megtiszteltetés volt, hogy rám, a riporterre azt mondták, én vagyok a csapat tizenkettedik tagja, hiszen mégiscsak Sebes Gusztáv volt a szövetségi kapitány. Neki járt volna a 12-es számú mez, de a játékosok mégis nekem adták. Hálás vagyok a sorsnak, hogy akkor lehettem sportriporter, amikor ezek a zsenik játszottak. Olyan, mint Puskás, csak egy volt az egész világon, de a többiek is ugyanolyan kedvesek az én szívemnek.” (Forrás: Erdélyi Napló.)

Ha szeretnéd tudni, milyen volt a legendás magyar-angol 6:3 Szepesi György hangjával, akkor az alábbi linken egy kis ízelítőt kaphatsz belőle:



„Nem lettem a tudományos akadémia elnöke, miként világhírű operaénekes sem. Sportriporter voltam, se több, se kevesebb”
(Szepesi György)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése