2013. január 10., csütörtök

Közlekedés a föld alatt

150 évvel ezelőtt, 1863. január 10-én adták át a világ első 
földalatti vasútvonalát Londonban. 
A Metropolitan Railway a Paddington (akkor Bishops's Road) és a Farrington Street között szállította az utasokat. Az új közlekedési lehetőség sikerét mutatja, hogy az első néhány hónapban a napi átlagos utasszám elérte a 26500 főt.

 "A probléma tehát adott volt: a Londonban munkát kereső napi több százezer ember tette meg a vasútállomásoktól a városig vezető utat ahogy tudta – gyalogosan, szekérrel – London városa már az 1840-es években megismerkedett a közlekedési dugókkal. A problémát tetézték a különböző pályaudvarok között átszállni szándékozó tömegek közlekedési igényei is, amelyek sokszor a város irányába, de még több esetben erre merőlegesen zajlottak. A vasúttársaságok nyomására kezdett körvonalazódni egy, a London északi részén lévő Paddington, Euston és King’s Cross pályaudvarokat összekötő vonal terve, mely pár átmeneti nehézség után végül 1863 januárjában megnyílt. A dátumot illetően egy kis pontosítás: a megnyitó ceremónia január 9-én volt, ám ezen a napon még csak a meghívott előkelőségek, illetve a társaság részvényesei utazhattak a vasúttal, a nagyközönség másnap, január 10-én vehette birtokba a vasutat. Az új vasútvonal a Metropolitan Railway (nagyvárosi vasút) nevet kapta.
(Forrás: itt.)
Fájl:Constructing the Metropolitan Railway.png
A földalatti vasút építése a King's Cross pályaudvar közelében
http://transportationnation.org/wp-content/uploads/2013/01/LRG_IMG_107_-Lithograph_of_Baker_Street_Station_on_the_Metropolitan_Railway.jpg
A Metropolitan Railway állomása a Baker Streetnél.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése