2017. október 27., péntek

Isten veled, Dénes!

Feldolgozhatatlanul, lesújtóan fájdalmas hírt sodort elénk az élet. Molnár Dénes, iskolánk idén júniusban végzett diákja október 24-én meghalt. 
Tizenkilenc év adatott a számára.

Ismerjük az ilyenkor használatos, többé-kevésbé közhellyé alakuló fordulatokat, de ha van valami, ami a legmélyebben igaz volt Dénesre, hogy hősiesen, bátran, panaszszó nélkül viselte azt a mérhetetlenül sok szenvedést, amiben, kisebb megszakításokkal, hat esztendőn keresztül része volt. Az évek során szoros kapcsolatba kerültem a családdal, így nagy bizonyossággal állíthatom ezt. 

A Könyves sok tanára tanította Őt, évfolyamtársak, iskolatársak ismerték - volt, aki közelebbről, volt, aki távolabbról volt tanúja a mély csüggedésnek és a fel-fel csillanó reménynek, ami a betegségét kísérte. 
Dénes még kiváló eredménnyel leérettségizett, és felvették az ELTE BTK skandinavisztika szakára. 
Az egyetemet már nem kezdhette el, hisz őszre legyűrte a betegség.
Az elmúlás könyörtelenségével szemben talán nincs jelentősége, mégis fontosnak tartom leírni: nagyszerű fiú volt, valóban értékes ember. 
Szerettük Őt, kedvességéért, önzetlenségéért, tartásáért, csendes bölcsességéért. 
Hiányzik. 
Hiányozni fog.
Hálát érzek azért, hogy az osztályfőnöke lehettem, hogy ismerhettem, taníthattam Őt. 

Dénes búcsúztatása 2017. november 3-án lesz a Megyeri úti temető 1-es ravatalozójában.
Balla Réka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése