2015. február 15., vasárnap

Gyöngyösi téli tábor a Könyvessel

Idén a Könyves 90 diákja és közel 20 tanára táborozott a Mátrában a hagyományos téli tábor három napjában. A program péntek reggeltől vasárnap estig tartott. Ezalatt a nagyjából 60 óra alatt rengeteg helyen jártuk, számtalan lépést megtettünk és remélhetőleg, sok-sok élménnyel gazdagodott mindenki.
Pénteken a csapat egy része megismerkedett Magyarország valószínűleg legmogorvább meteorológusával. Ezután két részletben megnéztük azt, ami az egykori verpeléti vulkánból maradt, átélhettük egy fantasztikus modell segítségével, hogyan is történik egy vulkánkitörés. Feldebrőn történelmi, fizikai és zenei élményeket / ismereteket szereztünk. Este a szállásunk elfoglalása után Gyöngyös városának nevezetességeivel, illetve a koordináták rejtélyes világával ismerkedtünk meg egy éjszakai vetélkedő során. Vacsora után a matematika, a csillagászat és a fizika varázslatos világába kalauzolt el minden résztvevőt az esti természettudományos vetélkedő.
Készül az üdítős pohár Parádsasváron
A szombati napunk (ha lehetséges) még ennél is izgalmasabbra sikerült. A táborlakók egy része a parádsasvári üveghutában kezdte a napot. (Ide később a többiek is ellátogattak.) Az üvegfúvó mesterek rövid kis bemutatójuk során poharat, üvegvirágot és üveghattyút készítettek mindössze néhány perc alatt. Az üvegfújást és az ún. bolognai üvegcsepp erősségét a jelenlévők is

A kisnánai vár ura
kipróbálhatták. A nap során a tábor résztvevői két különböző gyalogtúrán vettek részt. A Galyatetőről illetve a Mátraházáról induló túra igazi kihívás volt még a túrához szokottaknak is, annyira saras, csúszós volt a terep. Viszont hihetetlen szép volt a kicsit havas táj, amin keresztül vezetett a turistajelzés, megérkezni pedig maga volt a jutalom. A délután során a társaság egyik része a siroki vár alatt számháborút vívott, míg a társaság másik része a kisnánai várban próbált a nyomára jutni Móré László és hitvese történetének.
A megfáradt táborozókat este a demjéni barlangfürdő várta kissé szokatlan elrendezésével, de fantasztikus csúszdáival. A hazatérés után következett a nap fénypontja: a Könyves quiz night vetélkedője a téli tábor és a műveltségi kérdések jegyében.
A vasárnapi számháború győztes pillanata
Az utolsó napon (vasárnap) a táborozók várat cseréltek, s újabb Könyves-diákok hódították meg Sirok illetve Kisnána falait. Ebéd után egy kis korcsolyázás következett Hatvanban, s ezzel véget is értek a Könyves idei téli táborának rendezvényei.

A három napban mindvégig gyönyörű időnk volt, ami csak még szebbé tette a Mátra vidékét. Ezalatt a 60 óra alatt megreggelizünk / tízóraiztunk kb. 800 zsömlét, megittunk legalább 200 liter teát, aludtunk néhány órát, és mostantól remélhetőleg mindenki percről percre számon tartja, hogy mennyit is kell még aludni a következő téli táborig.

A téli táborban készült fényképeket folyamatosan gyűjtjük, és igyekszünk eljuttatni hozzátok. Egyelőre annyi van, amennyit itt látható. Ha újak kerülnek fel a blogra, jelezni fogjuk.