2022. április 25., hétfő

A 2022. évi alkotói pályázat helyezettjei

Korábbi ígértükhöz híven örömmel mutatjuk meg az idei alkotói pályázat 3 dobogós alkotását.
Elsőként a III. helyezést elért alkotást publikáljuk.


Bolla Dorina (10. B) 
Rejtélyes mindenség 

Körülöttem a titkok tengere,
Mellettem a szárazföld.
Felettem a végtelen ég,
Alattam pedig az ismeretlen mélység.

Mondhatnám, hogy az ember
Sok mindent tud.
Miközben vajmi keveset,
Csak azt hiszi, hogy övé az ismeret.

Bárki is meg tudná mondani,
Hogy az ég felett mi van?
A felhők felett, egészen a csillagokig,
S még annál is feljebb vajon mi rejtőzik?

Hol a határ?
Ha van egyáltalán…
Vagy talán nincs is?
Vagy csak talán a messziség a végtelenbe burkolózik?

S vajon a mélység mit rejt?
A föld legalja?
A nagy sötétséget?
Mi a föld alapja?

Na és az óceán mélye?
Talán szörnyektől hemzseg?
Mint például az ördöghal?
S ki tudja még milyen élőlények…

Micsoda az a szél?
Tudod, hogy létezik,
Érzed a fuvallatot,
Mégsem látod.

Vagy talán beszélni tudna nekem valaki
Az érzelmek kavalkádjáról?
A gondolatokról?
Hogyan és miből lett?

Hogyan jönnek létre az ötletek?
Mi hajtja az embert a cél felé?
Mik azok az érzések,
Amik ebben segítenek?

Hogyan alakul ki a lelked világa?
Mi is az valójában?
Hogyan tudsz képzelődni?
Magad előtt más képet látni?

Hogyan érzed a lelki fájdalmat?
A félelmet?
Miért fog úgy meg?
Vagy a szorongást hogyan értelmezed?

Mi az a gyűlölet?
Mégis miért utálod a másik embert?
Miért érzed ezt?
Honnan jött az érzésed?

Micsoda az ember?
Mi ez a tekervényes rendszer,
Ami bennünk van?
Mégis miből lett?
S hogyan?

Mi ez a nagyvilág,
Ami körülöttünk áll?
Mi ez a megtervezettség,
Hogy okozat ok után következik?

Mégis hogyan működik minden?
Hogyan lélegzel?
Hogyan ver a szíved?
Mégis minden miből lett?

Mi ez az egész körfolyamat a világban?
Hogy a növények oxigént termelnek?
Hogy a vízből felhő lesz,
S abból víz?

Gondolj át jól mindent,
S látod, hogy keveset tudsz.
Ami igazán lényeges lenne,
Azt a homály fedi el.

S felteszek még négy kérdést.
Ha válaszolni tudsz igazán,
Csak akkor mondhatod el,
Hogy tiéd a tudás.

Mi ez a világ?
Mi az univerzum?
Mi ez az egész?
S kicsoda is vagyok igazából én?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése