2013. december 2., hétfő

Versmondóink

Az elmúlt hetekben a Könyves-diákok több szavalóversenyen is szép eredményt értek el. Októberben az Ady Művelődési Házban rendezett versenyen Weöres Sándor 100. születésnapjára emlékeztek. Ezen a versenyen Szekér Dóra első, Csendes Dávid harmadik, Labodics Eszter ötödik, Fonyódi Erika pedig hatodik helyezett lett. A Babits Mihály Gimnázium szavaló versenyén Labodics Eszter második helyezett lett.
A versmondók
Szekér Dóra Weöres Sándor Az éjszaka csodái című versét mondta
"És erre-arra az alvó-csapat
potyog a falról, mint a vakolat.
A villanyfényen átdereng az ég,
s a városon túl látszik a vidék,
a dombok gyengéd-rajzu háta
-- és elcsitul az alvók karneválja.
Jön a söprőgép tompa morajjal,
mögötte a hajnal
fut lobogó szőke hajjal,
csörömpöl a reggel, száll a fény...
és az éji tág csodát,
ezt a fura micsodát
ketten láttuk: te meg én."

Csendes Dávid a Széchenyi című verset választotta

"István urunk gyere haza,
nagy veszélyben van a haza!"


Kedves szolgám, nem mehetek,
átok veri a kezemet,
lidérc üli a szivemet,
köd borítja az eszemet.
Én öltem meg a hazámat,
ezért üldöz kín és bánat,
ha kitépnék a nyelvemet,
tán az adna enyhületet. --

  A döblingi bolondházban
futkos a gróf egymagában,
csörgősipka a fejében,
hetvenhét tőr a szivében.



Labodics Eszter Weöres Sándor Nem szándékom című művével szerepel
Nem tervem, hogy vonjalak a jóra.
Lépést sem teszek érted.
Nem tervem, hogy várjalak a jóra.
Magad kívánsz jönni hozzám.
Hogy vonjalak és várjalak: nincs oly jelem.


Kicsiny vagyok, mint a porszem.
Szolgád vagyok, de meggörnyedsz előttem.
Királyom vagy, de meg kell görnyedned előttem
Mert ostobán bántál hatalmaddal – igen ostobán.


Fonyódi Erika az Öregek című verssel indul a versenyen
Az ablakból néha elnézem őket,
hogy vacogó szélben , gallyal hátukon
mint cipekednek hazafelé --
vagy tikkadt nyárban a tornácon
hogy üldögélnek a napsugárban --
vagy téli estén, kályha mellett 
hogy alusznak jóizüen -
nyujtott tenyérrel a templom előtt 
úgy állnak búsan, csüggeteg,
mint hervadt őszi levelek
a sárga porban.
És ha az utcán bottal bandukolnak,
idegenül néz a napsugár is
és oly furcsán mondja minden ember:
"Jónapot bácsi!"

Szeretettel gratulálunk mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése